چرا بدن ما در هر سن و جنسیتی روزانه به 10.000 قدم پیاده روی برای سلامتی نیاز دارد؟

ما روزانه به 10.000 قدم پیاده روی برای سلامتی نیازمندیم.

پیاده روی

با پیشرفت تکنولوژی تلفن های هوشمند همراه و ابزارهای پوشیدنی امکاناتی برای اندازه گیری میزان کالری سوزانده شده و قدم های پیموده شده شما را خیلی راحت اندازه گیری میکنند و در اغلب ساعت های هوشمند نیز از این فناوری بصورت دقیقتر میتوانید بهره ببرید. هرچند که فناوری و تکنولوژی باعث راحت تر شدن سبک زندگی شده ولی در کنار آن انسان ها را به کم تحرکی و فعالیت کم سوق داده ولی جنبه مثبت آن همین اندازه گیری گامها توسط یکی از ابزارهایی است که امروزه همه در دستان خود دارند.

شاید همین آگاهی و اطلاع شما از اینکه روزانه چقدر کالری میسوزانیم بهانه ای شود برای اینکه مقداری تلاش خود را بیشتر کنیم تا سلامت جسمی و حتی روحی خود را بهبود ببخشید.

آمارها و تحقیقات مراکز پیشگیری از بیماریهایی نظیر دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی عروقی و حتی سکته های مغزی نشان میدهد که ما روزانه به نیم ساعت ورزش معادل 7.500 گام یا قدم نیاز داریم تا احتمال به این بیماری ها را 30 درصد کاهش بدهیم.

البته شما با کمی سعی و تلاش این 7.500 گام را در پیاده خود به روزی 10.000 قدم موثر یا پیاده روی برسانید. البته به شرطی که این تعداد قدم میزان تعرق و سوخت ساز شما در یک بازه ای باشد که ریتم ضربان قلبی شما را بالا ببرد.

برای بالابردن ضربان قلبتان و رسیدن به هدف 10.000 گام روزانه میتوانید از موارد زیر استفاده کنید:

  1. هنگام خرید اتوموبیل خود را در نزدیکی مرکز خرید پارک نکنید. تا چند دقیقه برای رسیدن به مقصدتان را قدم بزنید.
  2. سعی کنید بجای استفاده از آسانسور و پله برقی از پله ها استفاده کنید.
  3. میتوانید روزانه بصورت ریتمیک و سرعت آهسته در مدت زمان مناسب پیاده روی کنید.
  4. اگر علاقه مند به دویدن هستید آهسته بدوید (به این نوع دویدن که شما آهسته اما با حالت و فرم دویدن جاگ (Jogging) میگویند).
  5. پیاده روی کوهستانی.
  6. دویدن حرفه ای بطوری که از سرعت آهسته شروع کرده و به مرور زمان سرعت خود را افزایش دهید. در این روش انتخاب مسیر درست خیلی به راندمان شما کمک می کند.

البته راه هایی همانند دوچرخه سواری، شنا، یوگا نیز برای بالابردن ضربان قلب پیشنهاد میشود و در روش های پیاده روی شما فقط نیاز به کفش مناسب و مسیری برای طی کردن دارید.

پس همین حالا بیاییدم برا حفظ سلامت خود قدم برداریم.