فروشگاه‌ مجازی و اختصاصی خود را در سایت 100 بسازید و از درآمد روزانه یک پاساژ هم بیشتر داشته باشید !

در دنیای امروزه و در قرن حاضر قدرت رسانه‌های آنلاین به خصوص فروشگاه‌ مجازی و اختصاصی به عنوان خانواده‌ای نسبتا نوظهور در بین رسانه‌ها غیر قابل توصیف بوده و فرصت‌ها و چالش‌های مختلفی را در زمینه مسائل مالی به وجود آورده‌اند. ارائه خدمات مورد نیاز مخاطبان و جذب کاربران بیشتر از یک‌ سو و پذیرش آگهی و ورود منابع مالی آگهی‌دهندگان به چرخه اقتصادی رسانه‌های آنلاین از عوامل موفقیت این رسانه‌ها به حساب می‌آید.

به‌روزترین این رسانه‌ها هم کانال‌‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرام هستند که اکنون برخی از این کانال‌ها بیش از نیم‌میلیون مخاطب دارند و نقدینگی فراوانی در سیستم عرضه و تقاضا آنها به گردش در می‌‌آید. شاید این ترفند جدید به رونق اقتصاد و چرخه مالی کشور کمک کند، اما باید توجه داشت که عدم پرداخت مالیات از سوی فعالان این بخش آسیب جدی به اقتصاد وارد می‌سازد، چرا که در فروش‌های مجازی، بسیاری از هزینه‌ها کم می‌شود، واسطه‌ای وجود ندارد و به طور مستقیم کالا به دست مصرف‌کننده می‌رسد و مشخص است که در این صورت آنها قیمت نهایی کمتری برای کالا در نظر می‌گیرند و مشتریان به طور کلی از خرید حضوری سر باز می‌زنند. این اتفاق را در شرایطی می‌توان به فال نیک گرفت که شرایط یکسان برای فعالان حوزه‌های مختلف در نظر گرفته شود. به طبع معافیت‌های مالیاتی برای این افراد عرصه را به شکل ناعادلانه برای فروشندگان سنتی تنگ می‌کند. در شرایطی که دولت برای بودجه سال آینده درآمد مالیاتی ۱۱۲ هزار میلیاردی را پیش‌بینی کرده است نمی‌توان قطع مالیات فروشندگان سنتی را پیشنهاد داد، بنابراین چاره دیگری جز اخذ مالیات از فروشندگان آنلاین باقی نمی‌ماند.

امروزه وب‌سایت‌ها، کانال‌های تلگرامی، صفحات اینستاگرام، فیسبوک و… به‌عنوان رسانه‌های آنلاین، به لحاظ درآمدزایی به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. یکی شبکه‌هایی با درآمدزایی مستقیم و دیگری کانال‌هایی هستند که غیرمستقیم کسب درآمد می‌کنند. در کانال‌هایی که درآمد خود را به شکل مستقیم از فعالیت در نت به دست می‌آورند، معمولا خدمات و محصولاتی به شکل آنلاین فروخته می‌شوند و یا در ازای ارائه اطلاعاتی، وجهی اخذ می‌شود. اما کانال‌هایی با درآمد غیرمستقیم، معمولا به معرفی شرکت‌ها و محصولات مشغول می‌شوند و اگرچه ممکن است کسی به طور مستقیم از روی خود کانال خرید انجام ندهد و یا خود آن به تنهایی درآمدزا نباشد، ولی به واسطه مشاهده این صفحه مجازی توسط افراد مختلف و یا کسب اعتبار از این طریق، محصولات و خدمات شرکت فروخته شده و یا اینکه نمایندگی‌های فروش برای محصول یافت می‌شود.

در این صورت کانال تلگرامی به شکل غیرمستقیم در افزایش درآمد صاحبانش نقش ایفا می‌کند. حال آنچه در این نوشتار حائز اهمیت است، تفاوت فعالیت افراد در فضای مجازی و خارج از آن است. در کشور ایران اقتصاد اینترنتی بسیار نوپاست و افرادی که در طول چند سال اخیر تلاش کردند با ایجاد وب‌سایت‌های مختلف در راستای درآمدزایی خود گام بردارند، اکنون با افزایش ضریب نفوذ اینترنت و همه‌گیر شدن تلگرام گستره فعالیت خود را بالا برده‌اند و با استفاده از این موقعیت در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی فعالیت گسترده‌ای دارند.

با همین ایده تیم برنامه ریزی 100 توانسته برای داد و ستد و خرید و فروش کالاها و اجناس کاربران در یک محیط کاملا اختصاصی برای ایشان، فضایی امن را ایجاد نماید تا کاربران و فروشندگان بتوانند کالاها و خدمات خود را از طریق تارنما (وب سایت 100) و یا اپلیکیشن های اندروید و آی او اس (iOS) به کلیه هموطنان خود معرفی نموده و موجبات پر رونق تر شدن فضای بازاریابی اینترنتی گردد.