رژیم غذایی سالم همچون ورزشکاران با رعایت این پنج مورد داشته باشید

این پنج مورد از رژیم غذایی ورزشکاران را حتما امتحان کنید

رژیم غذایی مناسبهمه ما دوست داریم اندام و بدنی همانند ورزشکاران داشته باشیم. اما این تصور کاملا اشتباهه که فکر کنید ورزشکاران فقط با تمرین و ورزش کردن به این اندام رسیده اند، آنها جز ورزش کردن بطور مرتب رژیم غذایی خود را اصلاح و حفظ می کنند. برای حفظ اندام کم خوردن کاملا اشتباه است، این رژیمی نیست که فکر کنید با آن به اندامی ایده آل خواهید رسید ولی در ادامه ما رژیم غذایی یک ورزشکار را برای شما تشریح می کنیم.

سعی در مصرف غذاهای پر کالری بکنید

بدن هر ورزشکاری نسبت به نوع فعالیتش هر روز مقدار کالری متفاوت مصرف می کند. به عنوان مثال یک شناگر در حدود 2000 تا 2500 کالری در روز مصرف می کنند. یک فوتبالیست بیش از 4500 کالری می سوزاند، در حالی که یک دوچرخه سوار روزانه 8000 کالری مصرف می کند. این فقط به خاطر سطح بالای فعالیت آنها نسبت به یک فرد معمولی است. آنها همیشه باید مقدار چربی های سالم، پروتئین های ناب، کربوهیدرات های پیچیده، و میوه ها و سبزیجات تازه برای برقراری و حفظ تعادل بدن خود مصرف کنند و مدام در حال محاسبه رژیم غذایی مناسب نسبت به فعالیت خود هستند.

غذاهایی با پروتئین بالا را زیاد بخورید

ورزشکاران علاوه بر خوردن غذاهای پر کالری، غذاهای حاوی پروتئین را نیز مصرف می کنند. پروتئین نقش مهمی در حفظ سیستم ایمنی بدن دارد. آیا می دانید انتخاب نوع پروتئین انتخابی نباید خودسرانه باشد. آنها را باید از بهترین منابع غذایی مانند ماهی، محصولات لبنی و تخم مرغ انتخاب کنید.

رژیم غذایی با حفظ میان وعده ها

اگر بفکر مصرف میان وعده هستید اصلا به سراغ سرخ کردنی ها نروید. نام شما ورزشکار است، تنقلات شامل مواد نگهداری شده را حذفنمایید، اغلب ورزشکاران در رژیم غذایی خود ساندویچ های سالمی یا تنقلات سالم مانند بادام، موز و کره بادام زمینی استفاده میکنند.

به طور منظم آب مصرف کنید

نوشیدن مقدار زیاد آب برای هر کسی، مخصوصا ورزشکاران توصیه می شود. هدف از نوشیدن مقدار زیاد آب اجتناب از کمبود آب بدن است که اغلب صدمات وارد شده به ورزشکاران از کمبود آب است.

دریافت منبع انرژی از کربوهیدرات ها

اغلب رژیم غذایی سختگیرانه از غذاهایی با کربوهیدرات غنی شده تشکیل میشوید. اما به شدت توصیه می کنند ورزشکاران غذاهای غنی شده از کربوهیدرات بخورند، زیرا بدن از آنها منبع انرژی دریافت می کنند. شما می توانید از مصرف جو دوسر، سیب زمینی یا موز شروع کنید.

طبیعتا رژیم غذایی که توسط ورزشکاران مورد استفاده است با آنچه که ما در زندگی فردی خود مصرف می کنیم متفاوت است. این به خاطر فعالیت بدنی آنها است زیرا تحرک آنها بیشتر از یک فرد معمولی است. بنابراین برای مصرف این نوع رژیم غذایی برای یک فرد معمولی مناسب نیست. توجه داشته باشید بدن شما نیاز به تمام ترکیبات لازم را دارد. رعایت رژیم غذایی مناسب هست که بدن ما سالم و مقوی نگه می دارد.

اگر میخواهید بدنی سالم و قوی داشته باشید نه تنها باید رژیم غدایی خود را حفظ کنید بلکه باید سوخت ساز بدن خود را نیز کنترل کنید. مقاله “ما روزانه به 10.000 قدم پیاده روی برای سلامتی نیازمندیم.” می تواند یه کنترل و سوختن کاری بدن شما کمک کند.